درد دست
به نقل از سایت «Readers digest»، نشستن طولانی مدت پشت میز منجر به سندروم تونل کارپل می شود.در این زمینه می توان با انجام یک سری ورزش های ویژه در هر یک ساعت مانع بروز درد شد.
۱ - دست چپ؛ در حالی که کف دست به طرف بالاست، انگشتان را به سمت مچ دست به آرامی بکشید تا احساس کشش کنید، دست خود را به مدت ۵ ثانیه در این حالت نگه دارید و سپس این حرکت را با دست راست نیز انجام دهید.
۲ - در جلوی قفسه سینه کف دست ها را با هم فشار دهید، سپس به سمت پایین یعنی ران پا بیاورید تا در قسمت مچ احساس کشش کنید دست خود را به مدت ۵ ثانیه در این حالت نگه دارید.
۳ - انگشتان دست را باز کنید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید.
۴ - شست دست چپ را به آرامی به سمت مچ بکشید تا احساس کشش کنید برای ۵ ثانیه نگه دارید، سپس این حرکت با شست دست راست تکرار شود.
۵ - دست را مشت کنید. ابتدا انگشت کوچک، سپس یکی یکی بقیه انگشتان را جمع کنید تا مشت شود. سپس مچ را به سمت داخل کج کنید تا احساس کشش پیدا کنید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید.
۶ - قسمت داخل و خارج هر دست را به آرامی ماساژ دهید سپس تکان دهید.
پا درد
۱ - پا درد؛ تکه یخی را در پارچه ای قرار دهید و با آن به آرامی پای خود را ماساژ دهید.
۲ - ماساژ پا با استفاده از توپ تنیس
توپ را زیر یک پاشنه پا قرار دهید، بایستید و وزن بدن خود را روی آن قرار دهید. به آرامی توپ را از پاشنه به نوک انگشتان بغلتانید. زمانی که توپ به انگشتان می رسد، انگشتان را کاملاً باز کنید. این حرکت را با پای دیگر نیز انجام دهید در صورت نداشتن توپ تنیس می توانید از قوطی کنسرو نیز استفاده کنید. پس از انجام دادن این ورزش، شیشه آب یخ را نیز زیر پا بغلتانید تا پا آرام شود.
درد شانه یا کمر
ماساژ با توپ تنیس برای افرادی که تمامی روز پشت میز رایانه می نشینند و کمر را به سمت جلو خم می کنند یا افرادی که کمردرد دارند، مفید است.
برای انجام دادن این ورزش، روی زمین دراز بکشید و توپ را در قسمتی که درد می کند مثلاً قسمت تحتانی کمر بین استخوان کتف قرار دهید و آن را بغلتانید تا به نرم ترین قسمت آن برسید. در همان حالت به مدت ۵ دقیقه یا تا زمانی که احساس شل شدن عضله می کنید ادامه دهید.
زانو درد
غلتک هایی از جنس فوم یا تکه ای از لوله پی وی سی را زیر عضله قرار دهید این وسایل، عضلات سفت شده را ماساژ می دهد.به قسمت راست دراز بکشید و لگن راست را روی غلتک قرار دهید، در حالی که دستتان را روی زمین قرار داده اید پای چپ را روی پای راست قرار دهید و کف پای چپ را صاف روی زمین قرار دهید. بدن خود را به سمت راست بغلتانید به طوری که غلتک از لگن به سمت زانو حرکت کند این حرکت را به مدت ۳۰ ثانیه تکرار کنید. سپس از غلتک برای قسمت چپ نیز استفاده کنید.



تاريخ : پنجشنبه ٩ خرداد ۱۳٩٢ | ٩:٥٢ ‎ب.ظ | نويسنده : محمــــــدصــدیق یوسفــی | نظرات ()
  • قالب وبلاگ | دنياي اس ام اس